måndag 14 januari 2008

Skriva inlägg är inte så svårt, komma på titeln är mycket värre

Det var längesen det var så mörkt att springa. Tog en runda på bulltofta men för att göra det hela lite roligare sprang jag åt motsatt håll, kändes verkligen som en helt ny bana. Märkte inte av de jobbiga uppförsbackarna heller. Målet var att springa i 38 minuter oavsett hur långt jag kom, jag följer ett träningsprogram på marathon.se). Kom tillbaka till start och hade 10 minuter kvar så jag sprang mest runt och yrade, måste folk ha trott i alla fall, tills tiden tog slut.
Fick tillfälle att prova min nyinköpta jacka med, den verkar bra, för en gångs skull så regnade det inte så idag hade jag inte behövt den...

Adidas siten belönade mig med en ny plakett idag för att jag sprungit i över 100 minuter totalt nu. Nästa belöning är när jag sprungit 10 km sammanhängande, tanken är att jag ska göra det nästa gång, vill ju ha den där pokalen....=)

2 kommentarer:

Morkeleb sa...

Det verkar ju som om det går lätt för dig. Vilket program är det du följer?

Skånepågen sa...

Just nu kör jag "klara en halvmara på under 2 timmar". Dock följer jag det inte slaviskt eftersom jag har annan träning med men på ett ungefär så försöker jag köra ett längre pass i veckan i alla fall.