lördag 5 januari 2008

Mitt första inlägg

Jaha då har man blivit bloggare med. Om någon råkar surfa in på denna sidan så kan ni ju få veta att det huvudsakliga målet med bloggandet är att bokföra min träning och sporra mig själv eftersom mina vänner vill veta hur det går med min träning.

För närvarande är det 2 månader till Vasaloppet 2008 och jag har än så länge inte åkt några skidor sen jag gjorde ett stapplande försök under Vasaloppet 2007. Det året var förhållandena inte de bästa så jag skyller på det =)

Jag har precis kommit hem från mitt första träningspass för detta året. Det var svinhalt och rätt kallt men jag lyckades få 2,5 km löpning i terräng. Jag cyklade nästan omkull på isen på vägen dit och på vägen hem var det en cyklist bakom mig som ramlade som jag fick hjälpa upp på fötter. Kanske skulle behöva dubbar på skorna....?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att du rör dig i kylan! Ska ta en kopp kaffe i solen.Mum

Morkeleb sa...

Äntligen ett sätt att hålla koll på dig!

En av de saker som jag har intalat mig själv är att jag kan springa i alla väder, bara inte när det är halt. Nu ser jag iofs att min löptidning gör reklam för dobbade löpskor så där försvann den ursäkten..

Unknown sa...

Coolt att du har Vasaloppet som mål! Kämpa på ... tvi tvi tvi!!!

Kram/Madde

Unknown sa...

Coolt att du har Vasaloppet som mål! Kämpa på ... tvi tvi tvi!!!

Kram/Madde

Anonym sa...

Vasaloppet? Själv har jag som mål att komma till gymmet överhuvudtaget!

Har åtminstone ett årskort att ta ut!

Ha det gott!