måndag 7 januari 2008

Första måndagen

Idag är första måndagen på det nya året 2008 hörde jag på radion, det låter kanske inte så speciellt men måndagar brukar ju vara lite extra jobbiga och vi har sluppit de fram till nu under hela året!

För att fira detta tänkte jag ha lite löpträning för att bättra på tiden efter lördagens hala runda.
Bara känslan av att trotsa väder och vind och ge sig ut är fantastisk, man känner verkligen att man övervinner ett stort hinder och känner sig väldigt duktig =) Denna känslan sitter fortfarande i och jag kommer nog att må bra resten av kvällen med.

Jag läste att det är bättre att springa längre tid än att springa snabbare under kortare tid när man tränar för att vänja kroppen vid att hålla igång längre tider. Därför beslöt jag mig för att inte springa i det vanliga löpspåret utan började springa så fort jag lämnade dörren. 30 minuter sprang jag och kom någonstans mellan 5-6 km. Det är ju inget att skryta med men dubbelt så långt som förra gången i alla fall =)

2 kommentarer:

Morkeleb sa...

Strongt gjort att komma ut i det vädret!

Man bör nog blanda snabb och långsam löpning för bästa resultat, dock bör man nog ha sprungit milen under en timme innan man börjar med snabbdistans.

Skånepågen sa...

Ja då har jag en liten bit kvar, ska försöka få in ett ännu längre pass til helgen om det inte blir skidåkning...Adidas siten tycker jag är duktig och ger mig pokaler i alla fall =)