lördag 12 januari 2008

Löparkompisar

Hade bestämt mig för att köra ett litet längre pass idag så jag tänkte springa med en kompis som sällan springer mindre än en timme för att bli lite sporrad. Ringde upp en annan kompis som precis köpt nya löparskor och skulle ut på sitt första pass sen sommaren för att få igång honom direkt. Denna gången var det lite mer organiserad löpning(alltså en utmätt runda på Bulltofta) på 5 km men efter att ha kommit runt så kände jag att jag ville springa lite längre så vi fortsatte med ett promendadstråk på 4,6 km. Tyvärr var skyltningen usel så vi sprang lite fel, fick en extra runda på ett ställe och missade sista kilometern. Undrar vem det är som tycker det är roligt att riva ner skyltar för det är knappast något man vill ha i vardagsrummet....

Den största prestationen idag var att komma tillbaka till "målet" och sedan bara fortsätta, det är en rätt stor mental påfrestning måste jag säga men det fick rätt bra, benen kändes lätta och formen var fin, t.o.m vädret var bra idag. Jag ska ändå ta mig in till stan och titta på lite kläder, i alla fall en jacka hade varit skönt eftersom det nästan alltid är grått och regnigt i Malmö.

2 kommentarer:

Morkeleb sa...

Det låter som om du kommit in i löpningen nu. Det är trevligt att springa med vänner.

Skånepågen sa...

Ja det känns faktiskt riktigt bra, skulle kanske behöva skaffa mig en ipod nano när jag springer själv så jag får lite sällskap på vägen. =)