torsdag 17 januari 2008

Nytt världsrekord

Jag hoppade över TKD träningen idag för att inte riskera att få några skador inför skidresan. Bara en liten sträckning eller stukning kan ju sabba hela skidveckan och det vågar jag inte riskera. Men bara för det behövde jag ju inte ligga och lata mig, istället var jag ute och sprang tilsammans med en kompis. Enligt mitt program på marathon.se skulle jag hålla igång i 60 minuter idag och på den tiden lyckades jag komma 11,5 km vilket är nytt rekord, kanske inte världsrekord men det känns nästan så för mig eftersom jag aldrig sprungit längre än 10 km tidigare då jag dessutom stårtt och flåsar en kvart efteråt.

Idag kändes det inte så farligt, var inte direkt trött i mitt lugna tempo men däremot fick jag ont på undersidan av foten, funderar på om mina skor kan vara för gamla, gummit blir ju sämre med tiden, har inte reagerat på det tidigare men eftersom jag sprang på asfalt till största delen så kändes det verkligen idag.

Nu blir det ingen mer löpning på ett tag utan hela nästa vecka ska ägnas åt snowboardåkning och förhoppningsvis ett och annat skidpass i längdspåret med, innan ölen..=)

3 kommentarer:

Morkeleb sa...

Coolt! Tufft att springa över en mil.

Se till att pallra dig till löplabbet och ta med dig dojjorna så att du kan få ett par ordentliga skor nu när du börjar springa lite mer seriöst. Skador är inte skoj och kan ta lång tid att bli av med.

Vilken puls håller du dig på när du springer? Eller springer du på känsla? Själv håller jag 60-70% på långdistans och 65-75% på lugna pass.

Skånepågen sa...

Ja jag får väl göra det, de skorna jag har är köpta på löplabbet men det är nog 3 år sen. Dock har jag inte använt de speciellt mycket så de borde inte vara helt utslitna än.

Igår låg jag på 80% men man får ta de värdena med en nypa salt eftersom min maxpuls var på 102% =)

Anonym sa...

Gott med fredag, första gången jag har tid att sitta vid min egen dator på över en vecka. Funderar på att dra fram löparskorna i vår, men då får syndafloden passera först!