onsdag 9 januari 2008

Ledig

Idag är min lediga dag, och då menar jag inte ledig från jobbet, det hade varit lite för bra för att vara sant, utan från träningen. Man måste ju låta kroppen vila med ibland även om det tar emot så här i början av träningen när man precis börjat komma igång. Var riktigt nära att jag snörde på mig skorna och sprang ut en runda faktiskt fast träningsvärken sen gårdagen fick mig att inse fakta....

Hade velat åka lite skidor till helgen men det är ju ganska dåligt med snö i Malmö så jag har kollat våra grannlän. På www.skidspår.se kan man söka spårstatus och det finns faktiskt lite snö i Småland. Vi får se hur det ser ut på fredag men att köra 2 timmar för att åka lite skidor hade det kunnat vara värt faktiskt. Dagarna tickar på, det är knappt 2 månader kvar till Vasaloppet nu.

2 kommentarer:

Morkeleb sa...

Det är ju faktiskt möjligt att träna varje dag om man tränar olika delar av kroppen.

Apropå skidåkning, var det inte någon på kontoret som hade köpt rullskidor? Du kanske kan låna dem?

Skånepågen sa...

Men vilken typ av träning skulle jag köra då menar du..tycker jag tränar hela kroppen varje ¨gång.

Det står ett par skidor men jag ve tinte vems de är faktiskt, ska försöka få lite riktig snöträning istället.