tisdag 2 december 2008

Rullskidorna börjar lossna

Åkte mitt andra pass med Björnstorps IF i torsdags. Den här gången delade vi in oss i nybörjare och för folk som aldrig stått på ett par skidor förr. Jag kunde nog varit i vilken som men jag valde den senare =)
Vi hade en ny tränare idag men han sa ungefär samma sak, det viktga var att fullfölja stavtaget , alltså släppa handen från staven och gå ordentligt bakåt, tyuckte faktiskt det kändes som om jag fick in det rätt hyfsat. Däremot att åka frånskjut och diagonala och samtidigt lyfta bak benet känns mer eller mindre omöjligt...
Jag kan lyfta på hälen men skidan sitter kvar, alternativt kan ajg lyfta på skidan lite snett bakåt men inte rakt, tappar balansen helt, nåja det är väl en träningssak bara.
Tränaren den här gången rekommenderade att man åkte passet med de + ett pass till samt tränade ytterligare något under veckan. Och eftersom magen ska användas jättemycket tyckte han vi skulle göra situps varje dag, ska se om det blir något av det =)

Inga kommentarer: