tisdag 25 november 2008

Bryta trenden

Så har man hamnat i en dålig svacka igen, tränigen uteblir av diverse anledningar. Större delen av förra veckan var jag på konferens vilket får anses som en giltig anledning. Måndag är normalt min rullskidsdag men denna gången had ejag bestämt mig för att springa tillsammans med några kolleger istället.
Eftersom det snöade och låg precis under noll grader så ifrågasatte jag det beslutet många gånger men efter att ha klätt på sig underställ, mössa och vantar så kändes det faktiskt rätt bra. Löpningen gick riktigt bra, har inte sprungit en meter sen Lidingöloppet faktiskt så det var skönt att komma igång. Ville inte pressa mig utan tog ca 2 varv runt pildammsparken, ca 5,5 km.

Passade på att prova min nyua pulsmätare med Suuntu T3 och det visade sig att den tappade pulsen flera gånger, antingen betyder detta att jag inte hade någon puls eller att pulsmätaren inte funkade, jag tror jag vet vilket jag satsar på i alla fall. Ska ge den en chans till sen blir det reklamation!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom igen nu Pottan, ser bra ut, du blir nog farlig i spåret... Vasaloppet närmar sig! Jag anmälde mig idag ;-) /Daniel J