måndag 15 december 2008

Träningsläger dag 1

Då var det då äntligen dags för träningslägret där jag förhoppningsvis skulle lära mig att åka skidor! Vi åkte med Björnstorps IF upp till Orsa där vi skulle bo under helgen. Bussen avgick kl 5 från Lund så för att spara lite tid åkte jag till Hbg och sov över hos en kompis kvällen innan och kunde då sova ända till 4.30 =)

Resan upp gick bra utan några större missöden, bussen körde fast en gång och vi blev sittande i lite drygt en timme men det viktigaste var att vi skulle hinna ut och åka skidor innan det blev läggdags.

Spännande efter att ha åkt lite rullskidor att för första gången åka med snö som underlag, det är ju en del skillnad. Ett nödvändigt ont som tillkommer vid snöåkning är ju vallningen, varken jag eller någon av mina vänner som var med kunde ett dyft om vallning. Jag la på ett lager med "blå" valla o sen gav vi oss ut.
Eftersom det var helt mörkt kunde vi bara åka där det var elljus så det blev en lite slinga på 5-6 km totalt. Alltid något och bra för kroppen att börja vänja sig vid vilka muskler som ska användas!

Tekniken var ju helt obefintlig men framåt kom vi i alla fall och det var ju teknik vi skulle lära oss de följande dagarna!

Inga kommentarer: