tisdag 2 december 2008

Mera rullskidor

Var ute och åkte rullskidor igår på ribban i Malmö, vi skulle ju försöka få in ett eget pass i veckan så det får bli detta.
Satte nytt rekord, i distans, blev ca 10 km! Tyvärr gick det inte så snabbt som det borde men jag koncentrerae mig mer på tekniken än styrka och haastighet då jag tror det ger mer i det långa loppet. Det blev 2 varv fram och tillbaka med motvind åt ena hållet, kändes riktigt trögt då får jag säga.
Denna gången var det plusgrader så jag var alldeles för varmt klädd, kunde lämnat mössa och eventuellt min M90 tröja och bara kört i underställ. Som tur var så var jag bara ute i ca en timme, värre hade det varit att köra så i 12 timmar så det är riktigt bra att träna på att välja rätt klädsel.
Nästa vecka ska jag på träningsläger och åka riktiga skidor! Då får vi se hur det blir med kläder då och om rullskideåkningen har gett några resultat!

Inga kommentarer: