tisdag 9 december 2008

Pro Ski

Jag har ju lånat ett par rullskidor av en kompis den här säsonmgen, jag är jätteglad att jag slapp köpa men det är kanske inte de bästa. Det är ett par Everest och som min tränare på rullskidåkningen sa, det finns 3 olika märken av rullskidor i Sverige och så finns det Everest, tydligen var de i en klass för sig, inte värda att nämnas så dåliga de var...

Jag blev verkligen varse detta igår när jag var ute o åkte en liten sväng på ribban. Efter halva sträckan bytte jag skidor med enkomopis och fick åka med ett par Pro ski, det var verkligen som natt och dag, de rullade jättelätt och m an behövde inte ens anstränga sig. Åkte en mil på 35 minuter, dubbelt så snabbt som innan....trodde jag, det visade sig att jag visst åkte dubbelt så långt förra gången på dubbla tiden, alltså var det exakt samma hastighet. Dock var jag inte trött i alla fall denna gången, inte det minsta. Kändes ändå rätt skönt att det är mina skidor som varit riktigt tröga, förhoppningsvis innebär ju det att jag fått mer träning men vi får väl se, 2 dagar till snöåkningen nu, det är där det gäller!

Inga kommentarer: