torsdag 18 december 2008

Träningsläger dag 3

Kul att min rumskamrat från resan kommit in och läst och kommenterat inläggen. Jag hamnade ju i en stuga tillsammans med 5 personer som kände varandra sen innan vilket ibland kan vara lite knepigt att komma in i "gänget" och så men de var verkligen jättetrevliga (hoppas ni läser detta nu, fjäsk fjäsk) och det bidrog ännu mer till att göra resan till en toppenhelg =)

Tredje dagen fick vi en ny tränare, Magnus hette han som tog oss ut i spåren för att se hur vi hanterade olika typer av terräng. Det blev mycket diagonalåkning utan stavar vilket är väldigt bra för man tvingas verkligen att flytta över hela tyngden till ena skidan för att kunna skjuta ifrån ordentligt med foten. Magnus var super som tränare och kompletterade Mattias förträffligt genom att ge de där sista tipsen som man behövde för att förstå vad man skulle göra.

Under eftermiddagen gav vi oss ut själva på en långrunda som slutade på ca 2 mil. Det var svinkallt, minus 15 grader, glidet var helt borta och fästet likaså eftersom jag hade vallat för betydligt varmare temperaturer. Den rundan var inte ett dugg kul och jag som just börjat gilla skidåkning igen...

Det blev ännu en tidig kväll för att orka med den sista dagen, försökte faktiskt få med mig någon att ta en öl på puben men det var bara friskusar med på resan. Mina stugvänner bjöd på glögg, pepparkakor och lussekatter istället, vilket var nog så trevligt! Jag berättade om mina bravader under klassikern, har ju en hel del erfarenhet av alla loppen nu, speciellt Vasaloppet =)

Inga kommentarer: