tisdag 30 december 2008

Åka på grus?

En kompis ringde och frågade om jag ville med ut och åka rullskidor. Eftersom det inte blivit någon tränign sen lägret så var jag väl tvngen att åka ut och träna.
Det gick väl sådär, det värsta var att det var så otrooooligt tråkigt. Efter att ha åkt på snö har man blivit lite bortskämd, inget kul alls att åka på asfalt. Träffade 2 killart ill som åkte därute, de hade sämre teknik än oss men det visade sig att den ena hade klarat VAsaloppet förra året(jag frågade inte om det var öppet spår) Själv sa jag att det blev första gången nu, jag har ju inte åkt något helt Vasalopp än
De hade i alla fall fått tipsen att åka på grus för att man skulle få möjlighet att träna bättre teknik eftersom det går långsammare där. Vi gjorde ett försök och visst gick det ännu långsammare, säkert bra träning men med mina Evrest så känns det som om det kvittar om det är på grus eller asfalt.

Inga kommentarer: