torsdag 3 april 2008

Fantastisk dag

Hade bestämt att jag skulle cykla igår med en kollega(Onsdag) men givetvis regnade det hela dagen så jag var beredd på att ställa in det. När jag då kom hem från jobb hade solen börjat titta fram och vattnet var borta från vägen så vi gav oss ut ändå och tur var väl det. Det blev helt fantastiskt, nästan vindstilla, varmt och skönt och en trevlig väg.
Min cykelpartner hade cyklat mycket innan och hittade en runda Malmö, Lomma, Bjärred, Borgeby, Flädie, Bjärred, Lomma, Malmö som slutade på 45 km. Nytt rekord faktiskt och denna gången var det inte alls jobbigt, hade utan problem kunnat cykla det dubbla...

Fick en del tips att man skulle dra benen bakåt istället för uppåt på pedalerna eftersom man använder större muskelgrupper då, sådana saker hade jag ingen aning om men det gjorde verkligen skilllnad, speciellt med de höga växlarna. På tal om höga växlar så testade jag på det högre spannet för en gångs skull alltså 10-18, kom rätt lätt upp i 40 km/h utan någon större ansträngning, problemet är att hitta en väg som man kan hålla den hastigheten på under en längre tid.

Det var mitt tredje pass nu, med 3 olika cykelkompisar, inte visste jag man kände så många som cyklar =)

Så här skriver de på vätternrundan på min sida om min träning hittills:
Du har cyklat 131 kilometer av de 1000 kilometer som krävs inför Vätternrundan för denna profil.
Du ligger 9 kilometer efter inför Vätternrundan den här veckan.
Du bör trappa upp träningen inför Vätternrundan.

Jag cyklar ju allt vad jag kan , när ska jag hinna trappa upp....

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara att kämpa på!!! Du ä ju jätteduktig!! Härligt med cykelkamrater!! Hjälper ju helt klart till å de blir roligare när man ä fler!! Heja heja!!!

Din supporter C