söndag 6 april 2008

Innebandy

Har egentligen inte hänt så mycket nytt på träningsfronten utan det flyter på, körde ett Taekwondopass i tordags och ett löp-pass i fredags. Hade ingen att springa med och var supertrött efter jobbet och funderade på att lägga mig i soffan framför tv:n, ta en tupplur eller en löprunda. Det blev ju det senare vilket var himla skönt, lite tråkigt att springa ensam men med en mp3 spelare så går det ändå. Har upptäckt att jag behöver nog nya löparkläder med(alla dessa utgifter) eftersom jag svettas väldigt mycket och när jag springer längre sträckor och tröjan skaver hål på bröstvårtorna. Ska testa att tejpa de nästa gång för det svider väldigt nu men skadan är redan skedd men en ny tröja i funktionsmaterial är ju aldrig fel.

Lördagen var det innebandyturnering mellan IT bolagen i skåne och där märkte jag verkligen hur all träning har gett resultat! Jag sprang rätt mycket men hade hela tiden massa krafter kvar vilket de andra inte verkade ha. Efter 7 st 20minuters matcher var alla så trötta men jag kände mig fortfarande i form och lyckades bryta motståndarna flera gånger enbart p.g.a min snabbhet. Jag har aldrig varit speciellt duktig på bollsporter, ju mindre bollar desto sämre är jag, så när jag helt utan förvarning tog bollen , fintade bort 2 motspelare och satte bollen i krysset förvånade jag motståndarna, medspelarna och inte minst mig själv! men skoj var det.
Stretchade ordentligt efteråt för jag kom ihåg att efter förra årets turnering hade jag fortfarande problem att gå i trappor 3 dagar efter...

Inga kommentarer: