söndag 30 mars 2008

Landsvägskörning

Efter att ha blivit av med en timme och missat lite sömn fick man ändå ta sig i kragen och göra nåot bra av denna dagen med. Vi var 3 personer som gav oss ut och cyklade en sväng runt den skånska landsbygden. Även idag var det fruktansvärt blåsigt, jag har aldrig känt det tidigare när jag cyklat men jag höll faktiskt på att blåsa omkull flera gånger, rätt otäckt. Hade ett par riktiga mördarbackar med där det gick så längsamt att man höll på att ramla för att man stod stilla. Jag gjorde min första vurpa med idag när jag stannade, kopplade bara ur en fot, fick övervikt och la mig ner med cykeln ovanpå mig...Hände vid en stoppskylt med att jag inte fick loss foten och fick göra en snygg piruett runt refugen. Jag vet inte om mina pedaler löser ut för sent eller om det ska vara så svårt att komma loss, känns inte riktigt bra men det kan vara att jag är nybörjare med..=)

Satte hastighetsrekord i en neförsbacke utanför bokskogen i Torup med idag, passerade 50 km/h, jag låg på högsta växeln av de låga och det hjälpte ingenting att trampa utan jag bara rullade upp i den hastigheten. Det kändes inte som rätt läge att börja fippla med de andra växlarna i den hastigheten, otäckt snabbt går det och händer det något där är det inte mycket man kan göra åt det.

Det blev 41 km till sist + en måltidspaus på ett cafe i bokskogen, allt som allt en bra Söndag =)

2 kommentarer:

Motionären sa...

Fan vad du har kommit igång! Vem blir först till delmålet 50 mil?

Skånepågen sa...

Oj e det ett delmål på 50 det är ju mitt slutmål =)