tisdag 29 april 2008

Delmål uppfyllt, 50 cykelmil avklarade

Hade känt mig så extremt trött och hängig hela veckan men kände att jag ville ut och prova mina nya skor i fredags ändå. Var lite halvduggigt, perfekt väder att springa i för mig eftersom man svalkas hela tiden, hellre regn än solsken får jag säga. Rundan gick rätt hyfsat, jag vet ju inte exakt hur långt det är jag springer men det gick 5 minuter snabbare än sist i alla fall =) Ska försöka mäta upp sträckan nu när jag har dator på cykeln så jag kan mäta distansen.

Det blev ingen mer träning under helgen mer än en cykeltur ner till bikepro där jag skaffade en cykeltröja, cykelhandskar, sommarvarianten, lite olja att smörja kedjan med samt ett multiverktyg med insexnycklar för att kunna göra mnödvändiga justeringar på cykeln. Nu har jag allt...men det har jag ju sagt förr..=)

Ska ta och lämna in cykeln på service och få hjälp med sittställningar med tänkte jag, får ju otroligt ont i vänster skuldra när jag cyklar, direkt när jag slutar så försvinner det, verkar som om jag spänner mig omedvetet.

Var ute en kortare tur igår, gick sådär, det blev nästan samma runda som sist, alltså söderut, alla rödljus inne i Malmö drar bort flytet och medelhastigheten sänks hela tiden vilket är frustrerande. Det blev 4,5 mil till sist ändå och mitt delmål på 50 mil är nu uppfyllt!

Inga kommentarer: