torsdag 24 april 2008

Insekter

Efter helgens lång pass var jag tvungen att ta en lite kortare runda, för att känna hur kroppen mådde. Antingen så var det kraftig motvind eller så var jag tröttare än vad jag trodde för långsamt gick det. Cyklade i under 25 km/h tempo första delen men kom upp i mellan 30 och 40 på hemvägen så lite gjorde ju vinden ändå eller så var det att jag hade hemlängtan.
Testade att sänka sadel lite för att få en annan vinkel och se om jag fick mindre ont i svänster skuldra och i ryggen denna gången, det verkade som att blev lite bättre i alla fall alltid något.

Cyklade söderut för en gångs skull, Limhamn, Bunkeflo, Klagshamn och vidare ner till Vellinge där vi vände. Märkte när man cyklade nära stranden att det var otroligt mycket insekter, det var helt overkligt så många som man kände när man cyklade snabbt där, öppnade man munnen så fick man direkt in en hel hög med olika insekter, riktigt vidrigt var det.

Lyckades vurpa ännu en gång med igår, min kompis svängde ut framför mig och jag gjorde en stilig undanmanöver men tyvärr glömde jag att jag satt fast med ena foten, fick övervikt och ramlade omkull, slog i armbågen rätt rejält men cykeln klarade sig i alla fall =)

Cykeln behöver nog ändå få sig en service, kedjan är helt torr och växlarna rasslar så det är nästa projekt att ta tag i. 5,5 mil blev det på lite drygt 2 timmar till slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får tänka positivft du kbehövde inte äta när du kom hem. Det kan man kalla snabbmat! Du sak inte trilla av du ska sitta kvar. Jag har fått några råd vad du ska göra för att inte få ont i gumpen. En bra sadel bra cykel och cykelbyxor.