måndag 14 april 2008

Skrivandet ur fas

Det känns som jag kommit helt ur fas med skrivandet just nu, jag tränar lika mycket som tidigare, om inte mer men jag orkar inte skriva direkt efter träningspassen, alltså skriver jag oftast om mitt förrförra pass varje gång jag skriver. Som idag är det Måndag och jag har inte ens hunnit skriva om Fredagen...
Jag ska försöka åtgärda detta med en gång och komma i fas nu, ni är ju ändå några stycken som följer min blogg, ca 20 unika besökare om dagen, undarar vilka ni är =)

I alla fall...I fredags höll jag på att skippa träningen efter jobbet eftersom jag var så trött, skulle iväg på en lägenhetsvisning kl 6 med så det var rätt dåligt med tid, ingen av mina vänner skulle springa heller så motivationen var inte på topp direkt. Dessutom blåste det rätt rejält men jag kände att göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg(5v kvar) och jag behöver få in en del löpträning så jag lyckades snöra på min skorna och springa ut lite drygt en timme. Efter 10 minuter var jag rätt trött på att springa, det blåste för mycket och det kändes som man stod helt stilla, försökte tänka positivt om att det blir medvind hemåt och lyckades fortsätta, sprang om några cyklister som kämpade i motvinden med..=) När jag var klar med rundan så kändes det som om jag utan problem skulle kunna springa 5 km till, jag hade dock inte tid med det eftersom jag hade en tid att passa. För att springa mer än en timme skulle jag behöva en vätskekontroll eller ett vätskebälte med, kanske fler prylar att inhandla =)

Under söndagen blev det en liten cykeltur, allt under 5 mil räknas som en kortare tur numera, snacka om att man fått ett annat perspektiv på distanser! Det var lite segt eftersom jag var på 30årsfest dagen innan och det blev både för mycket alkohol och för lite sömn men det var riktigt skönt att komma ut en runda ändå. Det blev en av de vanliga rundorna här nere, jag börjar hitta nu lagom till jag får min cykelkarta som turistbyrån påstås ha skickat nu =) Det blåste en hel del med så stundtals var jag nere i 20 km/h, har upptäckt en liten finess på min cykeldator som berättar om jag höjer eller sänker medelhastigheten för tillfället, den kan vara bra ibland men just nu stressade den bara, en pil neråt betyder att man får ta och trampa på lite extra, nu är ju tanken att man ska ha samma varvtal per minut hela tiden men vad gör man när man ligger i lägsta växeln och det känns som man står still(20 km/h) går ju inte att växla ner längre....

1 kommentar:

Morkeleb sa...

Spring en runda som går i en ögla där du kommer förbi en viss punkt där du ställt en flaska så har du löst dryckesproblemet.

Vänta med att köpa vätskebälte tills du varit på göteborgsvarvet. De brukar säljas löparprodukter för billiga pengar i samband med att man hämtar ut nummerlapp.