fredag 18 april 2008

Vilovecka

Jag har hört att man ibland ska lägga till en vilovecka, alltså inte en vecka utan träning men en där man tar det lite lugnare. Har varit lite småkrasslig och motivationen har inte varit på topp så det blev en vilovecka nu.

Har kört 2 Taekwondopass a 90 minuter, vilket verkligen inte är vila men däremellan har jag tagit det lugnt.

Fick tips om en organiserad cykelrunda imorgon lördag, slottsrundan heter den och går Veberöd -Björnstorp - Häckeberga - Svaneholm - Slimminge - Blentarp - Veberöd - Vomb - Övedskloster - Bjørka - Ilstorp - Søvde - Snogeholm - Blentarp - Kulturens Östarp.
Totalt blir det 12 mil men det finns möjlighet att hoppa av 2 gånger om det skulle vara för tufft. Min förhoppning är att kunna cykla hela rundan, får kanske ta med sig något att äta för det blir många timmar på cykel, ska i alla fall sätta nytt distansrekord, det nuvarande ligger på 5,5 mil.

Nu när det fina vädret har kommit skulle jag behöva lite ny utrustning, en cykeltröja och handskar står överst på vill-ha listan, ska se om jag hinner fixa det idag så jag kan testa allt imorgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, 12 mil!! Du ligger då inte på latsidan ;) Lugnare vecka.....jaja de vet jag inte om jag tycker att de verkar som, men okej jag köper de ändå!! Som supporter ska man ju heja fram!! Så lycka till med Slottsrundan!! Hoppas att vädret blir som de ä lovat!! Lite ont i baken får du nog räkna med i morgon kväll :))
Men, Heja Heja!!!

Din Supporter C

Motionären sa...

Vad är det som är bra med en cykeltröja kontra en vanlig tröja i funktionsmaterial?

Skånepågen sa...

Jag vet inte riktigt, har för mig att cykeltröjor sitter ännu tightare...ska undersöka saken!