onsdag 23 april 2008

Tröttheten tog ut sin rätt

Efter helgens prövningar kände jag mig förvånansvärt pigg men skenet bedrog. Jag försökte att sova ut länge under både måndagen och tisdagen men jag vaknade tidigt ändå så jag trodde att jag var tillräckligt utvilad. Igår då när jag normalt har TKD träning kände jag att kroppen inte orkade och beslutade mig att skippa träningen. Detta var ett stort beslut eftersom jag aldrig har hoppat över en träning för att jag känner mig trött eller sliten eller omotiverad men man ska ju lyssna på sin kropp

Tur var väl det, jag tänkte gå in i sovrummet och hämta ut täcket och lägga mig i soffan och se Simpsons kl 8 men jag kom aldrig tillbaka till TV:n. Måste ha somnat någon gång inann 8 och vaknade lagom pigg och utvilad strax innan sju morgonen efter, alltså sov jag nästan 11 timmar!! Helt otroligt och så sägs det att man inte kan ta igen sömn, jag tror det var precis vad jag gjorde.

Nu är jag pigg och utvilad i alla fall och ser fram emot nya utmaningar denna veckan, bl.a skulle jag vilja nå den magiska gränsen på 50 mil med min cykel, ligger på 40 mil nu totalt så ingenting är omöjligt!

Inga kommentarer: