fredag 11 april 2008

Djur och natur

Under de 3 senaste veckorna har jag ju varit ute och cyklat 2 gånger/ vecka och visst ser man mycket. I måndags var vi verkligen ute på landet, väldigt trevliga vägar med små gårdar som dyker upp mellan backarna.

Har under mina cykelstrapatser fått bromsa eller väja för följande djur...hästar, alltid, men än så länge har de ryttare på sig =). Rådjur, en hel flock kom utspringande framför cykeln vilket är lite jobbigt om man kör i 30 km/h, behövde inte tvärnita men fick bromsa rätt kraftigt ändå. Ett lamm kom springande längs vägkanten sist, hade nog rymt från gården i närheten, ankor står det på vägen ibland, de är rätt så envisa och kan vägra flytta sig, speciellt jobbigt när man har en mötande bil samtidigt som man ska om ankan...=)

Jag tänkte beställa en cykelkarta över Skånes vägar, det finns 2 stycken, en över norra och en över södra skåne. Hittade den till försäljning på skånes turistbyrå, valde att köpa den och betala med kreditkort. När betalningen var gjord fick jag följande meddelande: "Beställning ej genomförd, pengar är dragna från ditt konto men order kunde ej läggas."

Sånt här gör en ju förbannad, de kan ju inte dra pengarna innan ordern är lagd, nu har jag i alla fall hållt på och strulat med de och de ska skicka min karta snart så jag kan se var jag yrar runt i skåne! =)

1 kommentar:

Motionären sa...

Du verkar ha bra omgivning att cykla i. Här i stan finns få bra stråk. Dessutom inte lika spännande natur runtom som du verkar ha, låter härligt.