onsdag 9 april 2008

Äntligen i fas!

Hade tänkt cykla med en cykelklubb i Malmö under söndagen men de gav sig av alldeles för tidigt så jag stannade hemma och sov istället. Efter innebandyn blev det käk samt en del öl så jag kände att jag behövde sova ut rätt rejält och kanske t.o.m vila under förmiddagen. Mina vanliga cykelkompisar var upptagna med andra saker, fixa båtar, simma, flytta så jag hade fått ge mig iväg helt ensam lite senare isåfall. Nu har jag ju skaffat en cykelväska med extra slang och verktyg att byta ut den med så möjligheten finns faktiskt, däremot är det kanske inte så skoj att cykla ensam.

Helt oväntat så ringer min kompis som precis simmat och frågar om vi ska ge oss ut, jag övervägde det bara i en sekund sen var jag ombytt och reda på nolltid. Var en rätt så trevlig dag, lite vind men inte så farligt och regenet höll sig borta hela tiden trots en del hotfulla moln när vi befann oss längst bort från Malmö. Blev en rejäl runda(för mig i alla fall) ungefär rutten, Lund, Staffanstorp, Klågerup, Torup, Svedala, Husie och hem. 5,5 mil totalt på lite drygt 2 timmar.

Äntligen ligger jag i fas med träningsprogrammet inför vätternrundan, har cyklat lite drygt 18 mil nu så om jag fortsätter i den här takten ska jag klara av att nå upp till 100 mil innan andra veckan i Juni. Dessutom cyklade vi förbi den hemska backen utanför Klågerup igen, denna gången hade jag inte motvind så det gick mycket lättare, dock var det fortfarande väldigt tungt. Där var en annan glad cyklist som tränade i backen, han cyklade upp och ner flera gånger, blev trött bara av att se på honom.

Har hittat lite lopp på minst 10 mil nu under Maj med, lägger upp de i min länklista här vid sidan för snabb åtkomst och om någon annan kanske ska cykla de?

Inga kommentarer: