tisdag 6 maj 2008

Tillbaka med träningen

Har varit dåligt med träning den senaste tiden, har haft väldigt mycket att göra och har känt mig rätt trött och hängig. Om det är beroende på att jag tränat för mycket eller för lite vet jag inte men man tappar snabbt motivationen.

I Fredags var jag följdaktligen tvungen att ge mig ut och springa en liten runda, och det blev verkligen en liiiiten runda. Cyklade med en kompis till spåret och sprang 5 km, sen var jag rätt nöjd. Kändes inte alls bra, ingen ork, ont i kroppen och dålig motivation.En bidragande orsak var att jag sprang innan jag åt frukost eftersom jag lätt får håll annars, tyvärr medförde det att jag inte hade någon energi i kroppen alls.Jaja, det kommer fler tillfällen, det viktigaste var att jag bröt den negativa spiralen och faktiskt gav mig ut och sprang!

Något som däremot gick riktigt bra var cykelturen i söndags. Jag testade för första gången att bara ha mina korta cykelbyxor och en cykeltröja fast jag hade en t-shirt under för säkerthets skull, lättare att ta av sig än på sig. Vädret var fantastiskt, nästan vindstilla och kroppen kändes verkligen i form.

Cyklade från Malmö - Lomma - Löddeköpinge - Barsebäck, stannade i Barsebäckshamn för att ta en liten paus och äta en banan. Riktigt trevligt ställe, hade aldrig varit där tidigare, mycket man får se när man cyklar. Hemvägen blev via Kävlinge - Furulund - Åkarp - Arlöv, totalt 80 km.

Riktigt nöjd var jag, har kommit på att jag lägger för mycket vikt på armarna när jag cyklar och det är därför jag får ont i skuldrorna, provade att vika armarna för att kunna slappna av och det gick mycket bättre. Blev knappt trött av den lilla rundan som var rätt så plan iofs men ändå. Bra för självförtroendet att kunna cykla en långrunda utan problem, ca 3 timmar tog det allt som allt.

Inga kommentarer: