torsdag 27 mars 2008

Tungt Tungt

Var lite sugen på att träna lite, hade egentligen velat cykla men eftersom det var snö på vägarna så förvann den tanken ganska snabbt. Istället förberedde jag mig för att gå och simma när en kompis ringde och ville ut och springa. Kan han kan väl jag tänkte jag och snörde på mig skorna istället. Efter att ha sprungit 5 minuter började jag fundera på hur längesen det var som jag sprang och kom på att det var nästan 3 veckor sen, då blev det jättetungt. =)
Efter 5 km hade jag dessutom håll trots det lugna tempot, drog ner lite till och fortsatte en bra runda, blev 65 minuter och kom väl en 11-12 km. Det kändes riktigt bra efteråt i alla fall och jag är glad att jag gjorde det.
Ett missat träningspass är ett förlorat träningspass!

Jag har lagt ner Adidas running siten efter att jag upptäckt www.funbeat.se. Det är en riktigt trevlig site där man för det första kan lägga in alla typer av träningar, bra för mig nu som håller på med löpning, cykling etc. Dessutom har de väldigt bra forum där man kan diskutera allt möjligt, det mesta handlar ju om träning och diverse motionslopp. Man kan även lägga upp träningsrutter, se andras rutter och hitta träningskompisar. Så adidas håller inte måttet längre, visserligen var det kul med pokaler o medaljer men en aktiv community väger högre!

Inga kommentarer: