måndag 17 mars 2008

Snart har jag nog en cykel

Jag börjar bli trött på att leta cyklar nu så jag tänkte varför inte låta cyklarna leta efter mig...alltså jag satte in en annons på blocket. Den har redan gett resultat men jag undrar bara varför man hör av sig till mig när jag skrivit att jag vill ha en landsvägsracer om de har en mountainbike..?

Det verkar vara många som har Merida att sälja, den har faktiskt Tiagra växlar(snäppet bättre än Sora som de andra cyklarna har.
Jag har dessutom hittat ett par cyklar i butik bl.a en Crescent 600 från 2007 för 5250, en Crescent Nano för 7000 inklusive valfria cykelskor och cykelbyxor vilket bara det är värt en tusenlapp.
Alltså är den stora frågan nu om jag ska köpa begagnat eller nytt, om jag ändå måste ge 5000 kr kanske det är roligare med en ny cykel, fast den är kanske mycket bättre, ska försöka sluta tidigt imorgon och åka tunr och titta på de alla.

Eftersom det nästan varit snöstorm idag skippade jag löpningen och tog mig till simhallen istället. Det var så längesen jag simmade så jag kan inte ens komma ihåg det, i alla fall i en inomhusbasäng. Det längsta sammanhängande jag simmat tidigare var 200m när jag tog dykcert för 4 år sedan. Efter 100 m var jag rätt nöjd idag men jag kämpade på en bit och slutade på 800m och var supernöjd med det. Jag skulle säkert klarat av 1000 m men jag måste ju lämna utrymme till förbättringspotential. =)
Om jag ska simma i Vansbro vilket är 3000 m så behöver jag träna en del i alla fall. Problemet är att jag kan inte fokusera på en sak utan jag måste träna allt parallellt, cykling, siming och löpning + taekwondo 2 dagar i veckan med. Hoppas i alla fall jag hittar en cykel innan veckan är slut så jag kan slippa lägga tid på det för tid är det jag behöver just nu...

Inga kommentarer: