lördag 8 mars 2008

Landsvägsracer

Efter att haft uppehåll med löpningen i 2 veckor var det då dags att snöra på sig skorna igen. Har aldrig känt mig så stel och otränad måste jag erkänna. Sprang runt en 7-8 km och det slutade på 45 minuter innan jag var tvungen att sakta ner och gå.
Måste fixa nya skor verkar det som eftersom jag får ont i fötterna när jag springer längre sträckor(över 10 km). Var inne på löplabbet idag men jag fick vända i dörren, aldrig sett så mycket folk på ett och samma ställe, fick nästan panik av trängseln, får försöka ta det på måndag.

Istället gick jag in i en cykelaffär och visade min okunskap om racers. Tydligen finns det Hybrid och Racer cyklar. En Hybrid har inget bockstyre och oftast stänkskärmar och eventuellt pakethållare, en korsning mellan mountainbike och landsvägsracer. En racer har bockstyre och speciella pedaler där man klickar fast sina cykelskor för att kunna dra nytta av båda fötterna när man trampar hela tiden, inte bara när man trycker neråt. Tittade mycket på Nishiki cyklar som verkar vara ett hyfsat märke med priser långt över vad jag hade tänkt ge med den billigaste på runt 7500 kr. Längre hann jag inte idag eftersom alla andra affärer stängde innan jag hann besöka de.

Är det någon som har tips på bra cykelaffärer i Malmö där man kan köpa racers, nytt som begagnat så hör gärna av er.
De jag känner till är:

Caroli cykel (besökt)
Fridhems Cykel
Pro Bike
Bike masters

Inga kommentarer: