lördag 2 februari 2008

Blåsigt värre

Fick ta mig i kragen och komma ut och springa en lite längre runda igår. Egentligen var det en kompis till mig som pushade annars tror jag nog inte jag hade kommit ut. Det gick riktigt långsamt och riktigt tungt kändes det, man höll ju nästan på att blåsa bort, hade inte hört några varningar för att gå ut men det var nog på gränsen att det hade behövts. Nåja lyckades ta mig lite drygt 9 km på den usla tiden 60 minuter, var rätt trött därefter måste jag erkänna.
Fick en glad överraskning när jag kom hem, eftersom jag lyckats uppnå mitt mål till 50% på adidas siten, att springa en gång i veckan i 4 veckor så blev jag belönad med en bronsmedalj. =)

Nu är det exakt en månad till Vasaloppet går av stapeln, datumet närmar sig obönhörligen och det måste fokuseras de sista dagarna. Till på köpet så är ju Februari en kortare månad med vilket betydet mindre träning...=(

Tanken är att jag ska åka upp till Värmland nästa helg för att få lite längdträning, tex prova sin egen utrustning kunde vara bra =) Är lite orolig att jag gått ner för mycket i vikt sen jag köpte skidorna så att spannet blir för stort, så jag inte kan trycka ner skidan helt. Fast på en månad går det nog att gå upp några kg om det verkligen skulle krisa....

Inga kommentarer: