måndag 4 februari 2008

Träningsläger på gång

Då var man hemma och känner sig supernöjd idag efter dagens lilla löprunda. Sprang ett pass på 5 km ute på bulltofta och drog upp tempot lite, kom ner på 27 minuter vilket inte är någon drömtid men det är 3 minuter bättre än sist jag sprang. Dessutom var det helt mörkt så man springer lite långsammare då ändå. Jag tror jag ska sluta med att springa den rundan och hålla mig till de upplysta stigarna, man ser ju inte var man sätter fötterna och ett snedsteg så kan allt vara över...

Har bokat en stuga i fjällen till helgen i Branäs i Värmland så nu ska det bli riktig skidåkning för en gångs skull. Har inte provat min utrustning ens, skidorna jag åkte med i Ö-rike var ju inte alls samma typ som mina egna, måste testa mina kläder med och se så allt funkar. Vallning är ett annat kapitel som man måste ta tag i, förra året fick jag lära mig att det finns glidvalla och fästvalla, detta året måste jag nog sätta mig in i det lite mer än så...!

Tanken är att åka 2 lite kortare pass på fredagen, mest för att testa att allt sitter bra, försöka få in tekniken och hitta musklerna som behövs. Eftersom det längsta spåret i Branäs är 7,5 km finns risken att man tröttnar på den vägen så på lördagen skulle man kunna åka på långberget som ligger 45 minuter därifrån. De har spår upp till 2,5 mil, som mycket passande kallas för Vasaloppsspåret....=)

Inga kommentarer: