fredag 15 februari 2008

Tungt nu i veckan

Har inte skrivit på länge, mycket på grund av att jag inte tränat något men också eftersom jag inte haft tid. Det där går ofta hand i hand men jag ska verkligen försöka ta tag i träningen.
Tänkte att efter en sådan urladdning som under helgen så behöver kroppen vila lite så jag skippade taekwondo träningen i tidags och tänkte springa i Onsdags istället men tji fick jag. Eftersom jag hade börjat jobba på ett nytt ställe hade de planerat in en After work så jag skulle lära känna folk lite bättre så istället för löpträning blev det hamburgare och öl på Glorias..=)

Under torsdagen tänkte jag då köra taekwondo men jag hade så mycket att fixa och det tar minst 2,5 timme totalt med att cyla dit, träna, duscha och sånt så jag gav mig ut på en kortare löprunda istället. Sprang ett varv i stan på 25 minuter, längesen jag sprang ensam faktiskt, ganska svårt med att sätta upp ett lagom tempo och öppnade alldeles för hårt så efter 15 minuter hade jag håll..=( bara att bita ihop och fullfölja.

Nu i helgen så går en av de sista seedningstävlingarna till Vasaloppet. För er som inte vet hur det går till så delas man in i grupper beroende på resultat i skidtävlingar, eftersom jag inte åkt något innan så hamnar jag i startgrupp 10, längst bak = blåbärsligan. Även om jag med all rätt hör hemma där hade det varit trevligt att komma längre fram och då kan man åka seedningslopp för att avancera. På Söndag går då ett lopp utanför Örebro på 40 km och tiden man måste klara är 3,5 timme ca för att komma upp en startgrupp. Det är lite långt att åka bara för att eventuellt lyckas komma längre fram, man måste ju fortfarande åka ganska snabbt(enligt mig i alla fall) så man är inte garanterat något. Dessutom kostar tågbiljetten 1500 t/r, SJ verkar ha plockat bort sina just nu priser eller så är det omdesignen av hemsidan som gör att jag inte hittar det. Så mycket för att försöka åka miljövänligt, nu kan man ju lika gärna köra bil eller ta flyget.
Nej det blir istället att gå upp tidigt, fålla 10 som öppnar kl 6 har 5000 personer i sig, om man är där kl 5 så har man chans att avancera 5000 platser med en gång =)

Inga kommentarer: