onsdag 6 februari 2008

Intressant artikel

Då är det bara en dag tills det bär av till Branäs och träningslägret, hoppas nu det går bra och det visar sig helt plötsligt att man har talang för det här med skidåkning..=) Jag hittade dessutom en burk med glidvalla, tror jag fick den när jag prutade på skidorna när jag köpte de, oöppnad är den i alla fall. Då ska man bara skaffa fästvalla med sen är det bara att börja lära sig...!

Läste en intressant artikel om förberedelser inför vasaloppet. Att träna en gång i veckan räckte visst för de flesta motionärer, däremot är det väldigt viktigt att träna magen eftersom man borde jobba mer med den under åkningen. Efter det var jag tvungen att slänga mig ner och göra 200 situps bara för säkerhets skull, ska försöka göra det varje dag nu. Vi gör ganska mycket situps på träningen ändå men 200 extra kan ju aldrig skada. =)

Inga kommentarer: