fredag 8 februari 2008

Träningsläger Dag 1

Då sitter man och pustar ut efter dagens övningar i Branäs. Känner mig riktigt nöjd med mig själv och allt gick över förväntan. Började med att ta den längsta spårsträckan på 10 km, 2 varv. Gick riktigt bra, tog 45 minuter första varvet och 50 minuter på andra. Tekniken flöt på, vallan fäste och glidet fanns där. Det enda som inte riktigt funkade var nerförsbackarna, tappar lätt balansen när det blir för brant och går för snabbt, ramlade nog 4-5 ggr totalt, lyckades t.o.m att få skidan i huvudet en gång, man är rätt vig ändå =)
Man kan ju jämföra de här tiderna med Ö-rike när jag lyckades åka 6,5 km på drygt en timme. Nu kom jag ju 10 km på 45 minuter, visst att det var annan utrustning men jag inbillar mig att jag har blivit bättre med!


Tog en lunchpaus och vilade ut en stund och sen blev det 15 km till så totalt 3,5 mil!! Utrustningen fungerade bra, spannet på skidorna var lagom, var ju lite orolig där ett tag eftersom jag gått ner en hel del i vikt sen jag köpte skidorna, behöver ett nytt lager2 plagg på överkroppen dock, min fältskjorta blev dyngsur så jag fick ta av mig den inför andra varvet.
Imorgon ska jag försöka få ett längre pass när vi åker till Långberget som ligger 20 minuter härifrån. Drömscenariot är att lyckas åka 5 mil i sträck men vi får väl se, ska inte pressa mig för hårt och riskera skador. Just nu känns det ju bra men man får se hur träningsvärken är imorgon =)

Inga kommentarer: