söndag 17 februari 2008

Nya mål

Låt er inte förvirras av rubriken, mitt mål är fortfarande att åka Vasaloppet om exakt 2 veckor. Det nya målet är på adidas siten där jag har klarat av mitt förra, att springa en gång i veckan under 4 veckor. Mitt nästa mål är att springa 10 km på 50 minuter, alltså hålla 5 minuterstempo. För att testa det stack jag ut och sprang i förmiddags, vi var 2 stycken denna gången så det blev ett lite mer behagligt tempo. Ungefär halvvägs så stannar en Red Bull bil till o hejar på oss och ger oss varsin red bull för att vi ska orka resten av sträckan säger de. Det är ju inte det lättaste att dricka under tiden man springer så vi fick gå en bit, vet väl inte om det är den bästa drycken att få i sig under ett träningspass men har man den ändå i handen så kan man lika gärna dricka den. Passet blev ungefär 11,5 km på tiden 65 minuter. Fick extrem håll den sista biten så jag fick avsluta passet där och ta de sista 100 metrarna som nedvärmning vilket ändå är bra för att göra av med diverse slaggprodukter som bildats.

Mina skidor är inlämnade för grundvallning nu med. Eller det behövdes visst mer än vallning. Först måste de rengöras efter allt klister jag har lagt på = 80 kr. Sen behöver de stenslipas = 300 kr och därefter lägger man på grundvalla och låter det sjunka in 7 ggr = 500 kr, slutnota 880 kr!! Det är ju verkligen ingen billig sport man håller på med. Får se det som en investering i sig själv, känns ju bättre än att lägga 880 kr på krogen i alla fall, vilket som är roligast låter jag vara osagt...=)

1 kommentar:

Anonym sa...

880 spänn... Tja, du har nog igen det i längden i hälsa. En natt på krogen brukar ju kunna ha destruktiv effekt, åtminstone dagen efter! Själv har jag precis skaffat gymkort! Hurra! Så nu så ska jag bara börja träna regelbundet!