torsdag 26 juni 2008

Tur i bokskogen

Tog en joggingtur i bokskogen på 7 km tillsammans med en kollega direkt efter jobb. Rätt skönt att åka direkt och träna innan man har hunnit hem och varvat ner, när man väl kommer hem är träningen klar.
Eftersom det var längesen jag sprang, mer än 2v, lyckades jag göra mina vanliga misstag. Jag åt en banan precis innan och jag öppnade för starkt. Detta resulterade i intensiv håll efter 1,5 km så jag fick dra ner på tempot lite och hållet släppte 4 km senare. Det är ju rätt kuperat på den där rundan så det är en bra träning inför Lidingöloppet men inte rättvist att jämföra tiderna där mot "vanliga" 7 km. Tiden blev i alla fall 39:30 vilket jag får vara nöjd med tanke på omständigheterna.

Skulle behöva simma lite mer men mitt sår i nacken har inte riktigt läkt än. Det ser ut som ett brännmärke där det bildats en skorpa utanpå, inte alls trevligt, inte konstigt att det gjorde ont. Ska ta mig till apoteket och se vad jag kan hitta där som skulle kunna hjälpa mig.

Inga kommentarer: