söndag 22 juni 2008

Motströms

Idag var det riktigt kallt i vattnet, tur det inte finns någon termometer vid bryggorna annars tvivlar jag på att jag hade hoppat i överhuvudtaget!

Vattnet såg lugnt ut, inga vågor som sist så det skulle bli en barnlek denna gången...tji fick vi.
De första 400 meterna gick fantastiskt bra, tänkte att all simträning hade gett resultat. När vi vände sen för att simma tillbaka upptäckte jag varför. Det var väldigt strömt i vattnet idag, det kändes som man stod helt stilla, så det tog en evighet att komma tillbaka. Försökte hitta en sten eller något landmärke för att se att man verkligen rörde sig framåt för det kändes inte så.
Trött var man i slutet men det var nog ett ritigt bra träningspass, totalt blev det 1 km medströms och 1 km motströms på tiden 1:40. Det är nog en usel tid men jag har aldrig simmat så långt innan och jag har aldrig tagit tiden innan så man får väl börja någonstans.

Har märkt att jag börjat få skavsår av våtdräkten i nacken, känns speciellt efteråt när jag duschar, inget skinn kvar, helt röd var jag. Kanske måste tejpa eller något för att förhindra det, bra att komma på sådana här saker när man tränar och inte under loppet i alla fall....=)

Precis när vi kom upp ur vattnet så drog världens åskväder igång...snacka om timing!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, skitbra jobbat! Är klart impad!

Skånepågen sa...

Tack tack, jag är ju ingen multisportare så jag får vara nöjd..=)

Motionären sa...

Haha, gillar att du verkligen tränar i havet. Men bra, jag tränade bara i bassäng och upptäckte jag fick värsta kramperna när det blev kallt.