lördag 21 juni 2008

MIdsommardopp

Eftersom midsommarfirandet inte kommer igång förrän på eftermiddagen tänkte jag hinna med ett litet simpass i havet under förmiddagen. Det var ännu kallare än sist, 16 grader hörde jag talas om och jag fick med mig en kompis med våtdräkt och en utan våtdräkt...brrr

Simmade på exakt samma ställe som sist och det gick sååå tungt, det var väl inte motströms men motvind och motvågs. Varannan våg slog upp över huvudet på en så man fick i sig en hel del vatten som midsommarsillen kunde trivas i. Kom fram till att det faktiskt är 9 bryggor där och inte 8 som jag trott innan, kunde inte få ihop det med avstånden men det är ju 8 mellanrum mellan bryggorna a 50 m = 400m, enkelt =)

Efter att ha vänt vid sista bryggan gick det mer än dubbelt så snabbt tillbaka kändes det som. Det lustiga var att eftersom man gled med vågorna så märktes det knappt att man rörde sig framåt, var tvungen att ha ett landmärke att följa annars kändes det som man stod helt stilla.

Jag hade bestämt denna gången att simma 2 längder fram och tillbaka och det var inte mycket att be för. Hade jag inte bestämt det innan hade jag helt säkert gått upp ur vattnet efter de första 1000 meterna, därför är det alltid bra att bestämma distansen innan man börjar.

1600 meter blev det alltså totalt, nytt rekord, igen, börjar bli tjatigt att skriva det hela tiden men det det är ju kul att se att sin progress!

Inga kommentarer: