tisdag 1 juli 2008

Friskt vågigt, hälften simmat

Det var ett tag sen våtdräkten var på och simmandet i havet utfördes närmare bestämt 8 dagar sen. Mitt skavsår i nacken hade läkt nu så då var det dags igen. Provade med bodyglide denna gången efter att ha fått tips om vaselin vilket gjorde susen. Simmade i över en timme och inget skav alls, det gav en hopp =)

Igår var det riktigt jobbigt att simma, det var stora vågor, och rätt så strömt i vattnet, inte alls lika strömt som sist men ändå jobbigt. Det är ju inte lika kul att träna då eftersom det går så dåligt men å andra sidan är det ju den träningen som verkligen ger något. 1,6 km blev det på drygt en timme.

Nu har jag fått startnummer till loppet med och startar kl 14.00. Ska se om det finns någon möjlighet att byta tid, vad ska man göra fram till 14.00 annars? De flesta startar ju runt 12 och är i mål innan jag startat. För att se det positivt så är väl duscharna lediga när man kommer i mål i alla fall =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kommer ha simmat mer än vad jag hann göra. Ska bli intressant å se vad du får för tid. Jag la upp en liten blänkare om Vansbro nu också.