tisdag 23 september 2008

Sista passet inför Lidingöloppet

Har tagit det väldigt lugnt sen i fredags, har känt av lite i halsen och jag har verkligen inte tid attbli förkyld nu. Sprang direkt till apoteket och köpte enchinagard för att hålla tillbaka det.

Idag är det 4 dagar till loppet så jag var tvungen att sticka ut och i alla fall röra på benen, sprang i ett behagligt tempo ca 5,5 km, inga problem med någonting så det kändes fantastiskt.

Nu är det vila, sova ordentligt på nätterna och äta mycket kolhydrater som gäller de följande dagarna. Fick mitt startbevis i fredags och mitt startnummer är 70493, med starttid 13.30.
Mitt mål är att komma under 3:45 men vi får väl se, tittade på en video där de filmat banan och det ser väldigt tufft ut, speciellt aborrbacken, det står att den har nästan 90 grader lutning, det låte rju omöjligt men jag kan tänka mig att det känns så när man sprungit 2,5 mil.

Hoppas bara jag slipper alla problem med kramper, håll och domnande fötter, håller det sig undan så ska det nog gå vägen!!

Inga kommentarer: