onsdag 10 september 2008

Långpass

Tänkte ta och prova på ett skobyte och se om det gjorde någon skillnad med min hälsena och domnande fot. Experimentet utfördes i Pildammsparken(ovanligt va=)) och utfallet var ganska bra. Jag värmde upp och började sen jogga ett par varv, stretchade lite och fortsatte. Kände inte alls av hälsenan(smärtan alltså), men foten började domna lite grann efter 2 varv.
Efter ytterligare ett varv släppte domningarna och det började gå mycket lättare, lyckades slappna av på ett helt annat sätt, kändes så lätt, nästan som om jag flög fram. Det gick mycket snabbare, lättare och blev mindre trött, sprnag ett par varv till så efter 5 varv var jag tvungen att sluta för jag hade en tid att passa annars hade jag utan problem kunnat ta ett par varv till. Tempot i snitt var 5.50, vilket jag får vara rätt nöjd med. nu var det ju helt platt så jag vet inte hur bra träning det var, skulle behöva mer backar men det är ju bättre än inget, ca 13,5 km blev det i alla fall!

Inga kommentarer: