måndag 1 september 2008

Lugn tur i Pildammsparken

Jag tänkte prova ett "vanligt" pass, utan kuperad terräng och dessutom så ligger parken utanför dörren precis så man slipper köra bil för att komma till löpstället. Var ute och sprang med en kompis och hans hund. Hittade inte mitt pulsbälte så jag vet inte riktigt var jag låg men det kändes väldigt lugnt.
Det blev lite ryckigt i början med hunden som sprang fram och tillbaka men efter första varvet kom vi in i ett bra lugnt tempo. Jag började känna av domningarna som vanligt men stannade och stretchade ut vad och hälsena. När tredje varvet nästan var klart och jag hade tänkt sluta blev jag övertalad att ta ett varv till, motivationen var inte på topp men trött var jag inte, mest uttråkad. Väldigt nöjd blev jag till slut, ca 11 km på 68 minuter, inklusive lite stretching och väntan på hunden =)

1 kommentar:

Morkeleb sa...

Det var ju synd att jag är så tråkig! ;o)