söndag 21 september 2008

Det börjar närma sig

För att få lite omväxling så sprang jag på ett nytt ställe, eller det är mitt förra vanliga ställe men jag har inte sprungit där på länge, Bulltofta.

Sprang med en kompis och vi höll exakt 6 minuterstempo, i den hastigheten känns det som man kan hålla på hur länge som helst. Det är ju dessutom lite kuperat där men backarna bekomme rmig inte mer. Tog 2 varv runt på 5km spåret så jag fick ihop en mil på exakt 60 minuter. Det lustiga var att de har flytat målet 200 meter närmare sen sist ajg sprang, alltså har det inte varit en 5 km bana innan utan en 5,2 km bana. Känns bra att det var åt det hållet i alla fall. =)

Nu känner jag mig verkligen laddad och redo och vill bara att det ska bli lördag så jag kan få springa lite igen...
Rätt lustigt att innan var 10 km en oändligt lång sträcka, nu är det ett lite kortare träningspass, snacka om att ha utvecklats!

1 kommentar:

Motionären sa...

kommer du lägga upp ditt startnummer?
Hade varit kul att se hur du klarar det här sjukt hårda loppet...