onsdag 27 augusti 2008

Rejält terrängpass

Efter några "vanliga korta" löppass tänkte jag ta mig i kragen och testa en rejäl sträcka i kuperad terräng. Problemet för mig är att jag svettas ganska mycket och behöver hela tiden vätska för att kunna fortsätta springa. Detta löste jag genom att låna ett vätskebälte av en kompis för att testa om det funkade bra att springa med det.

Jag tog 2 km varv i skogen + en liten extra bit för att komma upp i 15 km. Det längsta jag någonsin sprungit tidigare var Göteborgsvarvet på 2,1 mil men detta var i terräng så det här var nog värre faktiskt.

Första varvet gick rätt bra men på andra varvet i första rejäla backen stannade jag o drack och gick uppför, när jag sedan skulle börja springa igen så kändes benen som bly.
Jag lyckades dock ta mig i kragen och fortsätta springa ändå. Foten domnade nästan bort ett par gånger man jag lyckades sakta in och bli av med domningarna.
Totalt blev det 90 minuter, alltså 6 min/km vilket är fantastiskt bra för mig med tanke på att jag hade massa krafter kvar och återhämtade mig på nolltid.

Nu måste jag bara köpa ett vätskebälte med så jag kan ge mig iväg på fler sådana här rundor!

Inga kommentarer: