tisdag 13 maj 2008

Sista passet innan GBG

Nu är det bara löpning som gäller, får ta cyklingen efter helgen, springa en halvmara är inget man bara gör sådär utan man får träna lite i alla fall. Benen kändes tunga på måndagen efter att ha gått en grundkurs i Lindy Hop dans, -20 tals swing hela helgen men det fanns ingen tid att skjuta på träningen.

Hade bestämt med en kollega att springa direkt efter jobbet så vi körde till bokskogen där jag aldrig sprungit tidigare. Det var en helt annan terräng där, väldigt branta och långa backar. Vi tog 7 km spåret och det flöt på rätt bra tyckte jag de första kilometrarna. Fick reda på att jag är väldigt stark i uppförsbackarna men att jag håller igen i nedförsbackarna och därmed tappar fart, ska alltså träna på att springa nedför, inte uppför, känns lite bakvänt men det är svårt att hitta en backe man bara kan springa nedför utan att först springa uppför den.....

Fick problem med min fot efter 5 km tyvärr, den domnade bort helt, detta har hänt en gång tidigare och orsaken då var att jag hade snört de för hårt, riktigt irriterande är det men jag kämpade på de sista 2 km innan jag kunde ta av mig skorna igen.
38, 30 kom jag in på vilket var exakt 5.30 minuters tempo så det känns som jag börjar hitta tilbaka, eller det är ju nytt rekord t.o.m.
Nu ska resten av veckan bestå av vila tänkte jag men vi får väl se...=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du ligger i!! Låter bra med vila tycker jag!! Kroppen behöver de oxå :)
De dära med snörningen kan var lite knepigt. Samtidigt som foten behöver lite utrymme så vill man ju inte gärna att snörningen ska gå upp:S Men du ska se att du fixar rundan fint!! Verkar ju som om du har fått in flytet. Jag håller mina tummar å följer dig med spänning!!

Din supporter C

Motionären sa...

Det ska bli intressant vad du går på för tid. Jag har sprungit loppet en gång och minns det svaga uppförslutet efter avenyn som ganska segt sista kilometrarna innan mål.