torsdag 22 maj 2008

Ny taktik

Efter helgens långlopp och smärta hade jag vilat ut tillräckligt trodde jag och tänkte ge mig ut och springa. Tyvärr hade jag tvättdag samtidigt och alla löparkläder var i tvättmaskinen så jag blev tvungen att springa i något annat än normalt.

2 saker tänkte jag prova på under det här passet, först och främst ville jag veta att ryggontet var en engångsföreteelse så jag inte har problem med någon kota som ligger fel eller något. Det andra var att jag ville prova att springa lite snabbare för att se vilken tid jag kan komma ner på 1 km utan att ta ut mig.

Det blev väl en halvlyckad dag, första km klarade jag av på 4:50 andra, andra på 5 minuter därefter fick jag håll och drog ner på tempot, efter ytterligare en km hade jag fått ont i min ena benhinna och jag fick faktiskt gå en liten stund. Efter det växlade jag med att springa och gå, det lustigaavar att det tog ungefär lika lång tid som när jag springer hela varvet i långsammare tempo men jag var inte alls trött i slutet eftersom jag återhämtade mig när jag gick. Ska försöka börja med riktig intervallträning senare, men först är det vätternrundan som måste tränas inför, all ledig tid ska gå till cyklingen, blev bara ett löppass för att cykel är inlämnad på service!

Inga kommentarer: