tisdag 13 maj 2008

Springa i solsken

Tänkte satsa på löpningen nu helt inann helgens tävling och gav mig ut och sprang med 2 kompisar i fredags i gassande solsken. Normalt gillar jag att springa när det är lite svalare men göteborgsvarvet går ju mitt på dagen t.ex så det är lika bra att vänja sig. Insåg att jag inte har några löparshorts utan fick springa i mina vanliga långbyxor och det blev sååå vaaaaarmt.

Svetten verkligen rann, smakade salt och det sved i ögonen. Tanken var att vi skulle springa 2 x 5 km men när vi kommit runt första varvet var jag så törstig så jag fick gå iväg och dricka lite, efter det så var benen väldigt tunga så det blev halva varvet istället, alltid något.

Tiden de första 5 km var riktigt bra, för mig i alla fall. 27, 5 min jämfört med de vanliga 30 mnuterna, vilket gav en medelhastighet på 5,30 istället för 6. Ska bli spännande att se hur det är att springa på vanlig platt mark istället för terräng!

Inga kommentarer: