fredag 24 oktober 2008

Ligger efter i skrivandet men före i träningen =)

Jag var ute och åkte rullskidor i måndags igen, denna gången gick det mycket bättre. Hade tekniken, well, från början och kunde börja åka med en gång. Nu ha rjag vågat mig på 3 olika åksätt, vanlig stakning, stakning med frånskjut med ena skidan samt, parallellande. Alla funkar riktigt hyfsat men jag vet att det är stakning man behöver mest under VAsaloppet, det är dessutom det tristaste att träna på.
Åkte totalt 8 km på ca 50 minuter så det är en klar förbättring jämfört med förra passet.

Fick en tidning av en kollega, Glid heter den, där ett träningsprogram för Vasaloppet bifogades. Programmet börjar inte förrän i NOvember och jag har redan båda sprungit och åkt rullskidor så jag ligger minst 2 veckor före schemat =)

Dagen efter passet blev jag tyvärr sjuk och har fått tillbringa resten av veckan sängliggande läsandes träningsmagasin, men nästa vecka så....