måndag 20 oktober 2008

Tomt på bloggen

JAg har inte skrivit på ett tag såg jag men det är inte för att jag inte gjort något fysiskt aktivt, har bara inte blivit tid så här kommer en sammanfattning.

Tiden efter LL var ritkigt seg, kände mig rätt trött men hade inte ont i benen eller så på något sätt förrän efter en vecka. Hade så ont i foten och i vaden så jag ghaltade, hade det inte gått över hade jag gått till läkare, konstigt att det kom exakt en vecka efter jag hade sprungit. Ingen Taekwondo blev det heller men ett litet lugnt pass tennis. Nu har jag aldrig spelat tennis förr så jag var ingen stjärna utan fick springa rätt mycket men efter det kändes det bra =)

Sedan dess har jag hunnit med 2 pass Taekwondo och ett pass med rullskidor minsann!
Eftersom jag just nu inte har så gott om pengar så har jag fått låna ett par rullskidor av en kompis istället för att köpa. Vad jag inte visste var att man skulle ha speciella spetsar på stavarna s.k rullholkar när man åker på asfalt. Snabbt inom stadium och köpte sådana då jag fick höra att man måste koka stavarna för att få limmet att smälta så man kan dra av de gamla stavarna. Därefter behöver man smältlim, limpistol och en värmepistol för att smälta och värma fast de nya spetsarna.

Jag hade inte tid med det då utan använde mina vanliga spetsar, ville inte skjuta på träningen bara fär en sådan sak och lite ska de ju tåla, hoppas jag =)

Rullskidor var inte alls så lätt som det ser ut, de har en broms bakåt så man slipper ramla åt det hållet men föera gånger lyckades jag ändå korsa skidorna där framme. Körde mest stakning i början och det var rätt knepigt att få rätt på frånskjutet men jag tyckte att det lossnade efter ett tag även om det gick långsamt. Hade en kompis med mig som berättade att han brukade åka dubbelt så fort, för mig tog det 45 minuter för 6 km men då är där ju utrymme för förbättring i alla fall!!! =)

Inga kommentarer: