tisdag 26 augusti 2008

Nike+

Då har jag införskaffat ett Nikeplus kit med då! Affären gjordes i Miami efter att ha druckit den största drink jag någonsin sett. Jag hade funderat på att skaffa det tidigare men mitt ekonomiska sinne hindrade mig, efter en drink på 1,2 l så försvann alla hinder =)

För den som inte vet vad kitet innehåller så är det ett par skor från Nike med en liten fick i sulan där amn lägger in ett chip som registrerar distans och hastighet. Detta chip sänder sedan informationen till en mottagare som mankopplar in i sin iPod Nano. Jag hade ingen nano heller så det fick med införskaffas, men nu har jag i alla fall ordentlig musik när jag springer vilket ska bli så härligt. Innan sprang jag medmin telefon som fungerar som musikspelare men den är absolut inte bra.

Jag testade kitet en runda pildammsparken och allt fungerade bra förutom en sak. Jag har en hliten väska för iPod:en som jag fäster runt armen, ibland är det svårt att komma åt knapparna genom väskan, att skruva upp ljudet t.e.x är helt omöjligt, tyvärr fungerar inte fjärrkontrollen som jag har till min andra iPod, det är väl Apple som vill sälja mer tillbehör...

Inga kommentarer: