fredag 11 juli 2008

Slutfasen av träningen

Jag har inte varit så aktiv den senaste tiden, varken med att träna eller skriva här.
Jag har dock sprungit 3 gånger i pildammsparken där jag bor. Inte några längre sträckor men lite drygt 5 km varje gång i lagom takt.
Har hunnit med att simma en gång till med, 2 km denna gången, helt spegelblankt, vindstilla och lugnt, då är det härligt.

Om liite drygt 2 dygn är det dags för det riktiga provet och lite nervös är man, ve tju inte riktigt vad som väntar. Eftersom jag inte är en fena på att simma heller så är jag lite orolig, speciellt 1 km motströms beroende på hur stark strömmen är.
Har fått tipset att simma i mitten av den första älven för att utnyttja strömmen och hålla till höger i den andra älven för att få så lite motströms som möjligt.
Låter enkelt, vi får väl se!

1 kommentar:

Motionären sa...

Two down, two to go?